ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve dersin tanıtımı Mühendiliğin temelleri, temel hesaplamalar Gemi mühendisliğinin tanımı | Hazırlık yok |
2 | Yarı genişlik planı Batok / profil planı Suhatları planı Offset tablosu Gemi formunun karakteristikleri Yüzme merkezi ve hakim merkezi kavramı Mühendislik hesaplamalarından örnekler | Eş gemi çalışması ödevi |
3 | Form eğrileri ve form katsayıları Genel değerlendirme ve problem çözümü | Hazırlık yok |
4 | Yüzen cisimlerin dengesi Yükleme koşullarına göre dengenin değişimi Enine stabilite Meyil açısının tespiti | Tekne formunun elde edilmesine ilişkin ödev |
5 | Meyil deneyi Geminin boyuna dengesinin değişimi Havuzlama | Hidrostatik hesaplamalar ödevi |
6 | Dinamik stabilite Stabilite eğrileri ve IMO kuralları | Hazırlık yok |
7 | ARA SINAV | Hazırlık yok |
8 | Stabilitenin irdelenmesi Yaralı halde denge | Çapraz eğri hesaplamaları ödevi |
9 | Genel değerledirme ve problem çözümü | Mukavemet elemanlarının boyutlandırılması ödevi |
10 | Malzeme üzerindeki yüklerin sınıflandırılması Gerilme ve gerinme Gerilme ve gerinme diyagramları ve malzeme davranışı Malzemelerin genel özelleri Tahribatsız muayene Diğer mühendislik malzemeleri | Güç kestirimi ödevi |
11 | Gemide yapısal yükler Gemi yapısı Yapısal hasar biçimleri | Ağırlık tahmini ödevi |
12 | Gemi gücü Etkin beygir gücü Pervane verimiToplam tekne direnci Toplam tekne direncinin bileşenleri | Gemi dengesine ilişkin hesaplamalar ödevi |
13 | Uskur pervanesiDiğer önemli sevk cihazları | Hazırlık yok |
14 | Dalgalar Basit harmonik hareket Gemi hareketleri Gemi hareketlerinin azaltılması yöntemleri | Maliyet tahmini ödevi |
15 | Genel değerlendirme Tasarım projelerinin sunulması | Hazırlık yok |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Sunulacaktır |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Harry Benford, Naval Architecture for NonNaval Architects, Society of Naval Architects and Marine Engineers, ISBN10: 0939773082, ISBN13: 9780939773084 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 9 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 9 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | |
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 105 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest