11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler yüzer bir yapı olan teknenin formunu üç boyutta algılayabileceklerdir
  • Öğrenciler bu formu evrensel geçerliliği olan yöntem ve sayısal ifadelerle tanımlayabileceklerdir
  • Öğrenciler tekne formundan yola çıkarak bazı temel hidrostatik hesaplamaları yapabileceklerdir
  • Öğrenciler tekne üzerindeki yüklerin cinslerini tanımlayabileceklerdir
  • Öğrenciler tekne üretim malzemeleri ve yöntemlerini tanıyabileceklerdir
  • Öğrenciler tekne hareketlerini tanımlayabileceklerdir
  • Öğrenciler tekne iç tasarımına yön veren mühendislik yaklaşımları, kurallarını tanıyabileceklerdir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve dersin tanıtımı Mühendiliğin temelleri, temel hesaplamalar Gemi mühendisliğinin tanımı Hazırlık yok
2 Yarı genişlik planı Batok / profil planı Suhatları planı Offset tablosu Gemi formunun karakteristikleri Yüzme merkezi ve hakim merkezi kavramı Mühendislik hesaplamalarından örnekler Eş gemi çalışması ödevi
3 Form eğrileri ve form katsayıları Genel değerlendirme ve problem çözümü Hazırlık yok
4 Yüzen cisimlerin dengesi Yükleme koşullarına göre dengenin değişimi Enine stabilite Meyil açısının tespiti Tekne formunun elde edilmesine ilişkin ödev
5 Meyil deneyi Geminin boyuna dengesinin değişimi Havuzlama Hidrostatik hesaplamalar ödevi
6 Dinamik stabilite Stabilite eğrileri ve IMO kuralları Hazırlık yok
7 ARA SINAV Hazırlık yok
8 Stabilitenin irdelenmesi Yaralı halde denge Çapraz eğri hesaplamaları ödevi
9 Genel değerledirme ve problem çözümü Mukavemet elemanlarının boyutlandırılması ödevi
10 Malzeme üzerindeki yüklerin sınıflandırılması Gerilme ve gerinme Gerilme ve gerinme diyagramları ve malzeme davranışı Malzemelerin genel özelleri Tahribatsız muayene Diğer mühendislik malzemeleri Güç kestirimi ödevi
11 Gemide yapısal yükler Gemi yapısı Yapısal hasar biçimleri Ağırlık tahmini ödevi
12 Gemi gücü Etkin beygir gücü Pervane verimiToplam tekne direnci Toplam tekne direncinin bileşenleri Gemi dengesine ilişkin hesaplamalar ödevi
13 Uskur pervanesiDiğer önemli sevk cihazları Hazırlık yok
14 Dalgalar Basit harmonik hareket Gemi hareketleri Gemi hareketlerinin azaltılması yöntemleri Maliyet tahmini ödevi
15 Genel değerlendirme Tasarım projelerinin sunulması Hazırlık yok
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Sunulacaktır
Önerilen Okumalar/Materyaller Harry Benford, Naval Architecture for NonNaval Architects, Society of Naval Architects and Marine Engineers, ISBN10: 0939773082, ISBN13: 9780939773084

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
15
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
9
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
9
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
6
Final Sınavı
1
8
    Toplam
105

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; X
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010